Fermat's Last Theorem

There's no other problem that will mean the same to me. 
「對我來說,沒有其他的難題具有同等的意義。 
 I had this very rare privilege of being able to pursue in my adult life what had been my childhood dream. 
 我有過這難得的榮幸,能夠在我的成年年歲中追尋我兒時的夢想。 
 I know it's a rare privilege but I know if one can do this it's more rewarding than anything one can imagine. 
 我知道那是個難得的榮幸,但如果我可以達成,這將比我所能想像的任何事情都有價值。」 
——Andrew Wiles

熱門文章